Tuesday 11 October 2016

Menulis Untuk Disiplinkan Diri

Assalamualaikum!

 ***
Lama tak mencoret di dalam blog ni. Semenjak mula busy kembali dengan dunia business home tuition, hal-hal berkaitan penilitian diri semakin kurang dilakukan. FB pun jarang update, apatah lagi blog! 


Tujuan saya kembali menulis ni adalah untuk mendisiplinkan diri agar banyak membaca. Memang dah jadi lambakan buku-buku di rumah. Borong 4 ke 5 buah, lepas tu simpan saja di rak. Tak tengok langsung. Nanti jumpa buku baru lagi, beli lagi..Aduhai..


Jadi saya bercadang, nak buat review buku. Bila perlu buat review, baru la tinggi sikit disiplin untuk baca buku-buku tu semua. Kalau bukan review pun, saya akan coretkan antara isi-isi penting yang saya cedok daripada buku yang saya baca.



Antara impian dan cita-cita saya adalah untuk menjadi orang yang bermanfaat dan memanfaatkan orang lain. Nak jadi orang bermanfaat, perlulah berilmu dahulu..Moga-moga salah satu usaha ini dapat menjadi saham akhirat yang baik untuk saya kelak, insyaAllah :)


Nur Azliza Hashim
'Nurturing Excellent Generation'

No comments:

Post a Comment

Sila la komen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...